ابو طالب حسينى تربتى
332
تزوكات تيمورى ( فارسى )
از دست ظالمان اوزبكيه به نيت عدالت انتزاع نمودم و در هر ملكي كه شريعت ضعيف باشد و بزرك كردهاي خدا را عزيز ندارند و بندها خاص خداي تعالي را آزرده كردانند سلطان ملك كير را است كه نيت رواج دين و شريعت محمدي صلي الله عليه و سلم كرده بدآن ملك درآيد كه رسول خدا ويرا تاييد خواهد نمود چنانچه من دار الملك هندوستان را از سلطان محمود نبيره فروز شاه و ملوخان و سارنك انتزاع نمودم و دين و شريعت را رواج دادم بتخانهاي آن ديار را خراب ساختم و هر مملكتي كه متوطنان و ساكنان آن مملكت از حاكم و والي خود در آزار باشند و دلهاي اهل آن ديار از والي خود منصرف كردد ملك ستان را است كه آن ملك را بحيطه تصرف درآورد و به مجرد توجه سلطان نيكو سير آن ملك مسخر كردد چنانچه من ممالك خراسان را از سلاطين كرت انتزاع نمودم و به مجرد توجه من بعزيمت